Se houver tempo, logo desenvolveremos este artigo mais em pormenor a fim darmos uma ideia mais clara das classificações dos diplomas e facilitar a vida aos tradutores diletantes.
De imediato surge o problema dos BAs (Bachelor of Arts[humanidades]) e a tendência para traduzirem literalmente para bachalerato, quando isso é uma licenciatura.
Aparece também a dificuldade em traduzir o Honours degree e a tendência para espalharem Bacharel em Honra literamente no papel. Lol ! Lol! Já alguém viu um diploma em honra neste mundo? Não ria porque já temos visto traduções mais caricatas. Uma delas é a tradução de Home Office para Escritório da Casa!
Também não há nenhum diploma entre o BA e o Masters, portanto um BA só pode ser uma Lincenciatura.
Também não há nenhum diploma entre o BA e o Masters, portanto um BA só pode ser uma Lincenciatura.
Os Honours Degrees têm mais cadeiras (disciplinas para os leigos), por conseguinte podem demorar mais tempo.
As licenciaturas portuguesas são de alta qualidade e fazem-se em 4 anos dse não passar o ano inteiro a praxar a caloirada e na coboiada. Agora, para se alinharem com o Tratado de Bolonha, as licenciaturas portuguesas passaram para 3 anos. Só que agora têm fazer as cadeiras todas em três, quando antes tinham um prazo de 4 anos e já poucos estudantes conseguiam isso.
O facto de não terem reduzido o número de cadeiras dá-lhes boa formação, a menos que se guiem só pelos apontamentos e nunca leiam um livro até ao fim.
As licenciaturas portuguesas são de alta qualidade e fazem-se em 4 anos dse não passar o ano inteiro a praxar a caloirada e na coboiada. Agora, para se alinharem com o Tratado de Bolonha, as licenciaturas portuguesas passaram para 3 anos. Só que agora têm fazer as cadeiras todas em três, quando antes tinham um prazo de 4 anos e já poucos estudantes conseguiam isso.
O facto de não terem reduzido o número de cadeiras dá-lhes boa formação, a menos que se guiem só pelos apontamentos e nunca leiam um livro até ao fim.
Os diplomas Ingleses são geralmente classificados em 2:2 e em 2:1 depois de convertidos da nota o numérica. Ao traduzir para português, o tradutor tera de conhecer as correspondências, as quais segundo o artigo infra irão sofrer modificações.
Em suma, o objetivo é tirar um 2:1, mas se tirar um 2:2 já deve ficar contente. Depois logo aprende mais ao longo da carreira. Terá, todavia, mais dificuldade em encontrar trabalho se não tiver padrinhos, e também poderá haver desafios se quiser tirar um Masters. Pelo menos tire alguma coisa porque sempre será mais do que nada.
Em suma, o objetivo é tirar um 2:1, mas se tirar um 2:2 já deve ficar contente. Depois logo aprende mais ao longo da carreira. Terá, todavia, mais dificuldade em encontrar trabalho se não tiver padrinhos, e também poderá haver desafios se quiser tirar um Masters. Pelo menos tire alguma coisa porque sempre será mais do que nada.
Escreva em comentário e dê mais informações aos nossos leitores sobre este assunto.
Veja agora isto em Ingles:
I see a lot of people asking/saying they got a 2:1 or a 2:2, but what exactly is it? how do they affect your chances of getting a job? how hard is it to obtain those levels? What's the difference between an Honors degree and a non-hons and how does it affect your chances of getting a job?
I found this, but doesn't explain much:
UCL (unofficially) explains the classes in terms of grades like this:
1st = A (70%+)
2:1 = B (60-70)
2:2 = C (50-60)
3rd = D (45-50)
Pass = E (40-45)
Fail
Most people consider 2:1 to be their target, and I think the majority of students end up wtih this. Universities award very few first class degrees.
Veja agora isto em Ingles:
I see a lot of people asking/saying they got a 2:1 or a 2:2, but what exactly is it? how do they affect your chances of getting a job? how hard is it to obtain those levels? What's the difference between an Honors degree and a non-hons and how does it affect your chances of getting a job?
I found this, but doesn't explain much:
Honours degrees are in bold:
* First-Class Honours (First or 1st)
* Upper Second-Class Honours (2:1)
* Lower Second-Class Honours (2:2)
* Third-Class Honours (Third or 3rd)
* Ordinary degree (Pass)
* Fail (no degree is awarded)
* First-Class Honours (First or 1st)
* Upper Second-Class Honours (2:1)
* Lower Second-Class Honours (2:2)
* Third-Class Honours (Third or 3rd)
* Ordinary degree (Pass)
* Fail (no degree is awarded)
UCL (unofficially) explains the classes in terms of grades like this:
1st = A (70%+)
2:1 = B (60-70)
2:2 = C (50-60)
3rd = D (45-50)
Pass = E (40-45)
Fail
Most people consider 2:1 to be their target, and I think the majority of students end up wtih this. Universities award very few first class degrees.
25 September 2013 Last updated at 01:50
Universities are going to test more precise ways of recording students' achievements
“Universities testing 13 levels of degree grades

More than 20 UK universities are to test a different way of grading degrees, using 13 levels from A+ to F, based on average point scores.
The current top classification of a first class degree would be broken down into three levels, A+, A and A-.
In the pilot project, these extra levels would run alongside students' traditional degree grades.
This is part of a long-term scheme to develop a way to distinguish between students with similar degree levels.
The project, run by the Higher Education Academy, is inviting 20 to 25 universities to test a more precise way of recording students' achievements.
Precise measure
The universities taking part in the research project, which will run this year, have not yet been identified.
Students would have a score based on an average of marks from their course, a so-called grade point average.
This would be converted into a grade, with three different levels for first class and upper and lower second class degrees. Under this system, an upper second class degree, a 2:1, would be either a B+, B or B-.
A third class degree would be a D+ and D. And a fail would either be a D- for a marginal fail and an F for a more emphatic failure.
There have been long-standing calls for degree classifications to provide more information. When so many students get an upper second degree, there have been claims that it is difficult for employers to distinguish between applicants.
Using a grade average would allow students to have a more precise measure of how they compare.
This would also reflect the level of achievement across the full length of a degree course.
There have been other attempts to give more information about students. The higher education achievement record provides a transcript that includes extra-curricular involvement, as well as more detailed academic results, such as scores from individual course units.
The Higher Education Academy advisory group running the project is chaired by the vice-chancellor of the University of Leicester, Sir Bob Burgess.
The findings of research into the pilot project are expected to be available next autumn.
"This is a hugely important project which will provide evidence to inform a full debate about degree classification and the possibility of a uniform grade point average system in the UK," said Sir Bob.
"It's a debate for students, universities, employers and the public. It is also an opportunity to examine how universities enable students to receive the most effective assessment and feedback on their work - which time and time again they reflect through satisfaction surveys as one of the most highly valued expectations of their time at university."
No comments:
Post a Comment